Pomimo tego, że cena benzyny waha się aktualnie w przedziale od 4 do 5 złotych i widmo jej ceny na poziomie prawie 5,50 zł jest dalekie, to dla wielu kierowców jest to i tak zbyt duża kwota. Warto jednocześnie zauważyć, że za cenę benzyny na stacjach benzynowych odpowiada nie tylko sytuacja na rynkach finansowych i gospodarczych największych państw świata, jako głównych odbiorców bądź producentów ropy naftowej. Odpowiadają za to również podatki i opłaty nałożone przez państwo. Logiczną alternatywą wydaje się zatem zamontowanie instalacji LPG, która da nam możliwość tankowania gazu w cenie będącej zaledwie ułamkiem ceny benzyny czy oleju napędowego – w okolicach 1,50 zł!

LPG – co to takiego?

Na początku warto wyjaśnić, czym tak w ogóle jest LPG. Jest to skrót od angielskiego Liquefied Petroleum Gas będącego mieszaniną propanu i butanu znanych między innymi z turystycznych kuchenek gazowych. Taki gaz pod odpowiednim ciśnieniem staje się cieczą, która to przechowywana jest właśnie w dodatkowym baku samochodu. Jednocześnie gaz LPG jest niejako pochodną przetwarzania ropy naftowej i dlatego możemy się cieszyć jego znacznie niższą ceną.

Bezpieczeństwo używania instalacji LPG

Wiele osób obawia się instalacji LPG w swoim samochodzie z tego względu, że dość powszechne są opinie nie tylko o uszkodzeniach silnika spowodowanych instalacją gazową, ale również o wybuchających pojazdach – zwłaszcza po wypadkach. O ile jednak uszkodzenia silnika nie wynikają z samej instalacji LPG, a jedynie z oszczędności przy jej montażu i braku profesjonalizmu danego montera (nie warto wybierać najtańszego punktu, gdzie instalacja zostanie źle dobrana i źle zamontowana do silnika), o tyle twierdzenia o wybuchającej butli LPG nie są niczym już poparte – na Youtube znajdziemy nawet specjalne testy zderzeniowe samochodów wyposażonych w instalację LPG.

Do jakiego silnika LPG?

Pomimo tego, że niemal do każdego silnika benzynowego można obecnie założyć instalację LPG, to jednak starsze silniki znacznie lepiej znoszą eksploatację na gazie – dotyczy to zwłaszcza niewysilonych silników wolnossących. Jednocześnie w starszych samochodach wystarczające jest zastosowanie instalacji sekwencyjnej, która będzie nas kosztowała od 1.500,-zł do około 3.000,-zł.

[Głosów:1    Średnia:5/5]