Ceny benzyny i oleju napędowego są bardzo wysokie. Szczególnie kierowcy, którzy codziennie muszą dojeżdżać do pracy, wydają bardzo dużo pieniędzy na paliwo. Jest to uciążliwego. Stąd warto pomyśleć nad instalacją lpg, która pozwoli zaoszczędzić.

Technologie ciągle się rozwijają i również kierowcy, którzy chcą zdecydować się na gaz mogą zdecydować się na różne generacje, które dedykowane są do określonych modeli pojazdów.

Instalacja lpg- na co zwrócić uwagę?

Założenie gazu do samochodu warto założyć u sprawdzonych mechaników, którzy posiadają doświadczenie oraz fachową wiedzę z tego zakresu. Oczywiście cena zależy w dużej mierze od wybrania rodzaju instalacji oraz części. Warto wybierać te najlepszej jakości, wykonane są one z trwalszych materiałów, przez to są bezpieczniejsze i nie trzeba często ich wymieniać. W Szczecinie można założyć gaz , specjaliści zrobią to z największą precyzją i zawsze terminowo.

Instalacje lpg- generacje

W samochodach ciągle stosowane są nowoczesne rozwiązania technologiczne, zatem również instalacje gazowe ewoluują w stronę nowoczesności. Pierwsza generacja instalacji lpg jest najtańsza i dedykowana zazwyczaj do bardzo starych pojazdów o zasilaniu gaźnikowym. Cała instalacja opiera się na prawach fizyki, nie jest wykorzystana w niej elektronika. Koszt takiej instalacji wynosi około 1000 zł. Instalacje drugiej generacji  wykorzystuje podciśnienie i je reguluje. Ta instalacja zaopatrzona jest w prowizoryczny moduł elektroniczny, który odpowiada za sterowanie. W tej generacji należy zastosować emulator. Instalacje gazowe trzeciej generacji obecnie nie są stosowane. Zasadniczo ciężko znaleźć samochód z instalacją lpg, opartą na tej generacji.  Obecnie najpopularniejsze i jednocześnie najlepsze są instalacje na gaz, czwartej generacji, które inaczej określamy sekwencyjnymi. Tutaj ilość wtryskiwaczy gazu zależy od ilości cylindrów.  Montowane są one w kolektorze  dolotowym. Wyposażone są one w filtr gazu lotnego, zatem paliwo, które tankujemy musi być najwyższej jakości.

[Głosów:3    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułKiedy zmieniać opony?
Następny artykułKoło dwumasowe – RENAULT SCÉNIC II
Rafał Chojnacki
Interesuje się samochodami i ogólnie motoryzacja od niepamiętnych czasów. Na blogu publikuje głównie o autach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ