Silnik tego rodzaju należy mniej więcej do średniej wielkości. Dlatego też średnie będzie zużycie paliwa w aucie posiadającym ten właśnie silnik. Z perspektywy prawie 10 lat można przecież śmiało powiedzieć, że silnik 2.0 HDi to udana konstrukcja czy to jeśli spojrzymy na nią przez pryzmat swoistej efektywności, osiągów, czy nawet kultury pracy, jak i także trwałości oraz ogólnej niezawodności. Nic więc w tym dziwnego dziwnego, że znajdziemy go w naprawdę wielu samochodach – nie tylko całego koncernu PSA. Historia tejże jednostki 2.0 HDi sięga końca lat 80. XX w. Pierwszy turbodiesel 2.0 HDi był po prostu rozwinięciem bardzo udanej jednostki 1.9 TD. Ma on rzędowy układ cylindrów (R4), a także jeden wałek rozrządu oraz 8-zaworową głowicę. Wtrysk paliwa jest tutaj realizowany przez system nazywający się common rail pierwszej generacji wraz z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami.W słabszej jednak odmianie przeważnie występuje tutaj turbina o stałej geometrii, ale są także dostępne na rynku wersje ze zmienną geometrią łopatek – standard w odmianie na przykład 109-konnej. Warto wiedzieć, że w takim przypadku mocniejszej odmiany silnika 2.0 HDi na rynku znajdziemy co najmniej kilka wariantów mocy: 107, 108 oraz wspomniana już wyżej , najpopularniejsza 109 KM.

Silniki samochodowe

silnik 2.0 hdi opinieJest to raczej cichy, całkiem dynamiczny a nawet bardzo oszczędny silnik. Jeśli jest on w dobrym stanie (regularny serwis, a także przebieg w granicach zdrowego rozsądku), warto się dokładnie nim zainteresować. Jeszcze bowiem kilka lat temu typową usterką jednostki 2.0 HDi 8V niestety były różnorakie problemy z kołem zapasowym wału napędowego (ściślej problemy z tłumikiem drgań skrętnych). Przeważnie taka awaria występowała już po przejechaniu 30 tys. km. Pocieszać może jednak fakt, że od ok. 2003 r. koła zapasowe wytrzymują już przebiegi ponad 100 tys. km. Inne kłopoty tego rodzaju jednostek 8V? Usterki pompy wysokiego ciśnienia, a także przepływomierza powietrza, czy turbosprężarki i dwumasowego koła zamachowego. Warto więc dbać o samochód z takim silnikiem, regularnie przeprowadzać procesy naprawcze, jeżeli oczywiście tego wymaga. Pomijając jednak wymienione wyżej aspekty techniczne oraz ich zaawansowanie, 8-zaworową jednostkę 2.0 HDi na pewno trzeba raczej dość wysoko ocenić z użytkowego punktu przeciętnego widzenia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ