Przyczepy samochodowe można podzielić na kilka typów. Po pierwsze mogą być to przyczepy przewozowe, stosowane zdecydowanie w celu transportu konkretnych rzeczy. Natomiast właśnie drugim typem mogą być przyczepy mieszkalne, czyli takie wakacyjne. Aby dobrze wybrać taką przyczepkę, trzeba wszystko dokładnie sprawdzić. Otóż, wiele z przyczep nich zbudowano naprawdę solidnie. Ale przecież nie wszystkie! To, że jakaś przyczepa ma aktualnie ważną rejestrację, nie oznacza wcale przecież, iż nadaje się do bezpiecznej eksploatacji – często jest to tylko i wyłącznie zasługa nazbyt tolerancyjnych diagnostów. Dochodzą do tego jeszcze na dodatek często problemy eksploatacyjne. Niektóre elementy przyczepki jak, np. łożyska, amortyzatory czy też elementy resorujące, z czasem się po prostu zużywają. Często też w przypadku takich przyczep zbudowanych po prostu „nie wiadomo przez kogo” trzeba niestety się liczyć z poważnymi kłopotami podczas szukania części zamiennych. Warto więc po prostu dokładnie wypytać sprzedawcę o pochodzenie tych różnych poszczególnych podzespołów. Do większości takich markowych przyczep nawet po latach można swobodnie będzie dokupić potrzebne elementy. Przed samym zakupem należy na spokojnie i dokładnie obejrzeć ramę oraz dyszel. Trzeba także zwrócić uwagę na ewentualne ślady przeciążania ( takie jak popękane spawy, czy powyginane elementy,a także ślady samodzielnego wzmacniania konstrukcji). Nie warto oczywiście także kupować przyczep powypadkowych – nawet delikatnie skrzywiony dyszel może przecież mocno uniemożliwić normalne manewrowanie zestawem (zwłaszcza podczas cofania). Do najczęściej także występujących usterek zalicza się także niesprawną instalację oświetleniową czy zużyte łożyska piast.

Jak rozmieścić?

przyczepy mieszkalnePodstawą sukcesu jest więc tutaj prawidłowe rozmieszczenie ładunku. Przedmioty, które są najcięższe powinny znajdować się najlepiej z przodu przyczepy. Nie można jednak oczywiście przesadzić, bo nadmiernie obciążony hak może spowodować, że przednie koła naszego auta stracą kontakt z asfaltem. A tego raczej byśmy nie chcieli. Natomiast w przyczepie mieszkalnej ważne są oględziny. Z zewnątrz przyczepę campingową sprawdza się raczej bardzo podobnie jak samochód. Przede wszystkim po prostu trzeba dokładnie przyjrzeć się, czy na jej elementach metalowych nie ma żadnych śladów korozji, czy wgnieceń oraz innych znaków, które mogłyby zwyczajnie świadczyć o tym, że pojazd już uczestniczył w kolizjach.

Drugą ważną kwestią są odpowiednie opony. Te w przyczepach często niestety wymieniane są rzadziej niż w samochodach. Może się nagle okazać, że któryś bieżnik opony ma jeszcze na razie odpowiednią głębokość, ale opona jest już tak stara, że i tak należy ją wymienić, ażeby nie mieć potem nieprzyjemności na drodze.

[Głosów:1    Średnia:3/5]