Centralny zamek sterowany bezprzewodowym pilotem jest obecnie jednym z podstawowych dodatków montowanych w fabrycznych samochodach. Na droga wciąż jednak porusza się wiele starszych pojazdów, które takiego zamka nie posiadają i konieczne jest każdorazowe otwieranie i zamykanie wszystkich drzwi „z kluczyka”. Rzadko kiedy zdajemy sobie sprawę z tego, że zakup i montaż zestawu centralnego zamka z pilotem nie jest wcale skomplikowany i drogi!

Niezależnie od tego, czy nasz samochód w ogóle nie posiada centralnego zamka, czy też jest to centralny zamek bez sterowania bezprzewodowym pilotem, to możliwe jest znalezienie odpowiedniego zestawu do montażu. Nie ma jednak sensu poszukiwanie rozwiązań dedykowanych, gdyż do niektórych modeli one nawet nie występują, a w zupełności wystarczy nam uniwersalny centralny zamek lub uniwersalny zestaw z pilotem – będzie to wydatek w okolicach 100-300,-zł.

Od czego powinniśmy zacząć montaż?

Decydując się na zakup odpowiedniego urządzenia warto sprawdzić nie tylko jego sposób podłączenia, ale przede wszystkim samo wyposażenie urządzenia – ilość pilotów, możliwość integracji z kierunkowskazami czy też z sygnałem dźwiękowym.

Przystępujemy do montażu właściwego!

Montaż centralnego zamka lub samego zestawu bezprzewodowego sterowania fabrycznym centralnym zamkiem nie jest wcale trudny – najwięcej problemów może przysporzyć jedynie demontaż tapicerki samochodu, jak i odnalezienie właściwych przewodów elektrycznych. Jeżeli jednak będziemy mieli przed sobą instrukcję od urządzenia i będziemy się jej dokładnie trzymali, to nic złego nie powinno się stać. Wielu sprzedawców centralnych zamków dostarcza nawet instrukcje bezpośrednio do danego modelu samochodu, jeżeli tylko o nią poprosimy – wtedy montaż ograniczamy do podłączania przewodów pod względem wyłącznie kolorystycznym.

Podsumowując, jeżeli nasz samochód nie jest wyposażony w centralny zamek sterowany bezprzewodowy pilotem, to z pewnością warto w niego zainwestować i samodzielnie zamontować!

[Głosów:1    Średnia:5/5]