W sklepach motoryzacyjnych znajdziemy coraz szerszą ofertę specyfików dolewanych do benzyny. Czy rzeczywiście one działają? Co możemy dzięki nim zyskać i czy warto je stosować?

Paliwo ołowiowe?

Podstawowym dodatkiem do benzyny jest dodatek przekształcający paliwo bezołowiowe w ołowiowe. Normy ekologiczne narzucone na stacje paliw, przetwórców ropy naftowej, a także producentów samochodów wymogły, aby obecnie wszystkie nowe samochody były przystosowane do paliwa bezołowiowego, jako znacznie mniej zanieczyszczającego środowisko naturalne. Jednocześnie wciąż możemy kupić znacznie starsze pojazdy – w szczególności podpadające już pod kategorię pojazdów zabytkowych – które przystosowane były do benzyny ołowiowej. Stosowanie w ich przypadku nowoczesnych paliw może skutkować trwałym uszkodzeniem silnika.

Nowoczesny silniki benzynowe

W przypadku nowoczesnych silników benzynowych opartych o bezpośrednie wtryski paliwa należy szczególnie uważać na wszelkiego rodzaju dodatki do pali – obecne układy paliwowe są szczególnie wrażliwe na jakość paliwa i jego czystość. Jeżeli zatankowaliśmy paliwo z niezbyt zaufanego źródła (np. przypadkowej, lokalnej stacji benzynowej) i odczuwamy zmiany w pracy naszego samochodu, to warto jak najszybciej przepłukać układ zasilania. W sklepach motoryzacyjnych za kilkanaście złotych kupimy specjalne płukanki dolewane do pełnego baku.

Paliwa o wyższej liczbie oktanów?

Na stacjach benzynowych coraz częściej możemy znaleźć paliwa o większej liczbie oktanów niż 95/98. Przoduje w tym przede wszystkim sieć Shell, która oferuje paliwo minimum 100 oktanowe nazwane V-Power Racing. Co prawda nie powinniśmy liczyć na wzrost mocy w naszym samochodzie, jednak tego typu paliwa potrafią zredukować zużycie paliwa. Warto sprawdzić i dokładnie przeliczyć oszczędności na własnym przykładzie.

Podsumowując, niezależnie od tego na jaki dodatek o paliwa się zdecydujemy, warto wybierać produkty renomowanych i sprawdzonych producentów. Szerokim łukiem omijajmy niesprawdzone preparaty, które mogą spowodować więcej szkód w silniku i jego układzie zasilania!

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ